Je to nepříjemná situace jak pro nakupujícího, tak pro prodávajícího. Zákazník se cítí poškozen, protože za své peníze nemá to, co si koupil a prodávajícímu zase vzniknou finanční ztráty s opravou zboží nebo s vyplacením peněz v případě, že zboží nejde opravit nebo vyměnit.
Co se všechno považuje za vyřízenou reklamaci? Patří k tomu odstranění vady, výměna zboží, vrácení peněz nebo poskytnutí slevy.
Jaké jsou tedy zásady reklamace?zámek od tašky

  • Na většinu zboží platí záruka 24 měsíců, pokud si ji samozřejmě neprodloužíte, což můžete udělat smlouvou a také příslušným poplatkem.
  • Přestože je reklamační doba 24 měsíců, nečekejte s vrácením vadného zboží, ale vraťte ho co nejdříve. Proč? Pozdější reklamaci Vám totiž nemusí uznat z důvodu, že jste výrobek používali ve vadném stavu dlouhou dobu a tím způsobili jeho znehodnocení.
  • Za vadu se nepovažuje změna zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení nebo nesprávného používání či údržby. To se může týkat například nošení bot, které se po 2 letech pravděpodobně ošoupou, a tudíž nemůžou být předmětem reklamace. Pokud se Vám ale nějaké vady na obuvi objeví v začátcích nošení, není třeba s reklamací váhat.
  • At už vracíte jakékoli zboží, mělo by být vyčištěné a kompletní. Co to znamená? Když mluvíme o botách, v případě poškození jedné, k reklamaci samozřejmě odevzdáme celý pár.
  • Reklamace by měla být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění. Při reklamaci zboží vždy mějte s sebou doklad o nákupu. Ten je velmi důležitý! Bez něho Vám reklamace nebude uznána.
  • Kdy Vám můžou být při reklamaci vráceny peníze? Podle zákona má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy, pokud se vada objevila třikrát, byla již dvakrát opravována a znovu se na zboží vyskytla.

účtenka od nákupu
Ne pro každého je přirozené něco reklamovat, už jen kvůli možným nepříjemnostem při jednání s obchodníky. Ale uvědomte si, že je to Váš nárok a obchodníci to dobře ví. Důležité je reklamaci uplatnit co nejdřív a hlavně si od každého nákupu schovat účtenku. Někdy místo účtenky může postačit výpis z bankovního účtu, pokud jste platili kartou.