Asi se shodneme na tom, že tankování benzínu či nafty není nic příjemného. Tedy především následné placení. A tak se modlíte a doufáte, že váš kovový miláček nebude mít po dlouhou dobu žízeň. Ale jako na potvoru vám začne svítit kontrolka v tu nejméně vhodnou chvíli.

Toto je problém, se kterým se potýká většina řidičů, avšak jen málokdo si uvědomuje, že existuje poměrně snadné řešení. Tou je možnost si doplnění nádrže naplánovat tak, aby nám vyšla přesně tak, jak potřebujeme.

auto1

Základem k tomu je měření spotřeby paliva, kterým prochází každý automobil. Tento údaj vám řekne, jak rychle se při průměrném provozu nafta či benzin spaluje. Je samozřejmě nutné podotknout, že tato hodnota se může měnit v závislosti na tom, jaký je zrovna provoz, čili jakou rychlostí zrovna jedeme, či jak dlouho stojíme a necháme motor běžet „naprázdno“ například v koloně či na semaforu v křižovatce.

Většina lidí se na spotřebu dívá pouze při koupi, kdy chtějí automobil, který „co nejméně žere“, ovšem pak už je příliš nezajímá. A to je chyba. Pokud totiž víte, jak rychle se nádrž vyprázdní, můžete si předem vypočítat, kdy bude potřeba palivo doplnit, a plánovat své cesty k benzinové pumpě podle toho.

auto2

Ovšem to není jediná výhoda, která ze znalosti spotřeby paliva plyne. Je zde totiž také fakt, že pokud vám ručička u ukazatele nádrže začne ukazovat kritickou hodnotu, budete vědět, jak daleko ještě dojedete a zda to tedy zvládnete k nejbližší pumpě, nebo zda bude potřeba zavolat někoho, aby vám přivezl kanystr.

I ze všech těchto důvodů je tento údaj uváděn výrobcem povinně u každého vozu. Zákazník si tak může udělat přesnou představu, zda mu bude zrovna tento typ vyhovovat. Ceny benzínu a nafty sice díky koronavirové epidemii podstatně klesly, avšak není pochyb o tom, že se brzy vrátí do normálu. A to není zrovna malá částka.